Základy krizové intervence a komunikace s klientem v krizi
Rozsah: 8h
Tento seminář seznámí účastníky se základy krizové intervence a komunikace s klientem v krizi. Účastníkům poskytne informace o tom, co je to krize, jak se může krize u klientů projevovat a jak s klientem v krizi komunikovat a seznámí je s pojmy a postupy krizová intervence a krizová stabilizace. Účastníci se naučí jak navázat kontakt s klientem, jak pracovat s mlčením ze strany klienta, jak identifikovat zakázku zjevnou i skrytou, jak ověřit její naplnění a jak ukončit hovor. Součástí vzdělávacího programu bude také krizová intervence s agresivním klientem a klientem v silných emocích. Konkrétní postupy práce s emocemi a se zakázkou klientů si účastníci vyzkouší v kazuistikách.
Cílové kompetence
Absolvent se bude orientovat v základech krizové intervence, bude umět vést krizově intervenční hovor, hovor strukturovat, pracovat s emocemi klienta a hovor po jeho naplnění ukončit. Absolvent se bude orientovat v typech zakázky klienta, bude umět rozlišit zakázku zjevnou a zakázku skrytou, na zakázky se dotazovat a ověřovat jejich naplnění. Dále bude znát základní krizově intervenční postupy, práci s klienty v silných emocích a uplatnit je tak, aby pomohl klientovi emoce zvládnout a nasměrovat ho k řešení jeho tíživé situace.