Náročný klient v krizové intervenci – kazuistický seminář

Rozsah: 8h

Tento seminář seznámí účastníky s několika způsoby jak nahlížet na práci s klientem, kterého pracovník vnímá pro sebe jako náročného. Za pomoci několika technik nabídne náhled na práci s emocemi klienta a emocemi pracovníka samotného a na práci se zjevnou i skrytou zakázkou klienta. Účastníkům poskytne několik efektivních nástrojů k tomu, aby mohli nahlédnout to, co se v kontaktu s klientem děje a co je to, co dělá pro ně kontakt s takovým klientem náročný. Účastníci budou využívat své dosavadní zkušenosti při práci v krizové intervenci a rozšíří si své kompetence o další efektivní postupy, zároveň se seznámí s možnostmi jak při náročném kontaktu pracovat se zdroji klienta a zdroji vlastními. Během celého vzdělávacího programu budou účastníci pracovat s kazuistikami.

Cílové kompetence

Absolvent bude umět vést krizově intervenční hovor s náročným klientem, bude umět takový hovor strukturovat, pracovat s emocemi klienta a hovor po jeho naplnění ukončit. Bude se orientovat v typech zakázky klienta, bude umět rozlišit zakázku zjevnou a zakázku skrytou, na zakázky se dotazovat a ověřovat jejich naplnění. Dále bude disponovat nástroji, které mu pomohou identifikovat, co se v kontaktu s klientem děje a co je na kontaktu pro něj náročné. Na základě toho bude umět využít techniky k základnímu ošetření sebe a k využití vlastních zdrojů při práci.

Kontaktujte nás

Klára Gramppová

klara.gramppova@elpida.cz