Krizová intervence
práce s dlouhodobě opakovaně volajícími klienty
Akreditovaný kurz MPSV, číslo akreditace: A2020/0563-SP/PC/VP
Seminář se věnuje krizové intervenci se specifickou cílovou skupinou, s klienty dlouhodobě a opakovaně volajícími na linky krizové pomoci. Pro pracovníky je práce s těmito klienty velmi zatěžující a vyčerpávající, běžné postupy užívané v krizové intervenci jsou někdy nedostačující. Seminář se věnuje osvědčeným a funkčním postupům práce s těmito klienty a práci s latentní i manifestní zakázkou. Zaměřuje se také na pracovníky jako takové a působí tak preventivně proti vyhoření.
- teoretická východiska
- rozbor modelových případů, praktické nácviky
Dlouhodobě opakovaně volající klienti dle statistik tvoří významnou část volajících jak v České republice tak i ve světě. Kontakt s těmito klienty není většinou kontaktem o dramatických změnách v jejich životě. Častěji je to hovor o posilování schopnosti zvládnout aktuální situaci i sdílení dlouhodobě neutěšené situace a vyrovnávání s tím. Svojí charakteristikou a způsobem komunikace se do jisté míry vymykají. Přinášejí jiné typy zakázek a práce s nimi se odehrává více v rovině vztahu než v rovině řešení problému. Kurz se věnuje specifickým způsobům práce s těmito klienty i tématům sebepéče pro pracovníky.
Reference
Setkání bylo velmi přínosné a inspirativní. Ze semináře si odnáším nový pohled na práci s dlouhodobě volajícími, těším se jak v praxi vyzkouším. Důležité pro mě bylo také uznání zátěže práce s těmito klienty.
Jsem začínající pracovnice na lince důvěry, seminář pro mě byl výraznějším ponořením do tématu této práce. Vnímám jako rozšíření kurzu TKI, který jsem absolvovala.
Časté otázky
Je nutné mít zkušenost s prací na lince důvěry?
Ze semináře více profitují pracovníci, kteří již nějakou zkušenost s poskytováním telefoniké krizové intervence mají. Zároveň je seminář užitečný jak pro dlouholeté tak i pro začínající pracovníky.
Bude v kurzu prostor pro rozbor mých vlastních kazuistik?
V kurzu je věnován prostor jak teoretickým východikům práce, tak především jejich praktickým aplikacím. Pro modelování a nácviky jsou využívány předem připravené fiktivní kazuistiky, tak aby byla zajištěna anonymita klientů. Pro rozbor vlastních kazuistik doporučujeme využít supervizní seminář.